Vad är en vän?

Den frågan ställer jag till mig själv många gånger. Vad är en vän? En vän för mig är en person som finns där, stöttar, bryr sig och kommer med bra råd. En som tycker om dig för den du är och skiter i vad andra säger. En vän bör vara någon som inte dömmer dig utan faktiskt gör raka motsatsen. Sen det viktigaste av allt, en vän bör kunna lita på dig och du bör kunna lita på denne.

Tyvärr har jag dåliga erfarenheter när det gäller just detta. Jag vet inte vad en riktig vän är om jag ska vara ärlig för jag tror inte att jag har någon. Det finns få personer i min omgivning som jag kan lita på. Man aktar sig många gånger för att säga just ditt och datt till vissa. Istället kniper man hellre. Tråkigt men sant. Men å andra sidan, vad ska man göra? Man känner ju vilka man kan lita på och inte. Sen är jag en sån som läser av människor på ett kick. Jag känner på en gång om denna är någon jag kan knyta an till eller inte. Roliga är att jag faktiskt alla gånger har haft rätt också. Personen i fråga har visat sig vara en riktig idiot, rent ut sagt. En person man inte kan lita på alls eller räkna som ens vän. Det kanske inte märks i början men efter ett tag kryper det sakta fram. Folk spelar, på ens känslor. Dom vill komma en nära just för att få veta smaskiga detaljer, inget annat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0