Dagens besök

På förmiddagen kom min kära mor och hennes man hit en sväng, med sig hade dom jordgubbar till min stora glädje. Jag älskar sommaren just för att då kommer det jordgubbar och dom svenska gubbarna är ju godast. Sen har vi ju den underbara färskpotatisen också. Men det kalasade vi inte på nu utan det bidde sockerkaka, gubbar och grädde. Det snackades en del också, såklart. Den som stod mest för pratet måste ändå ha varit dottern. Herregud, på bara en vecka har hennes prat förändrats enormt mycket. Nu PRATAR hon verkligen och domderar. Hon försöker också kommunicera med oss en himla massa, och så blir hon arg när vi inte förstår henne. Men vem skulle inte bli det? Humör har hon också och det har hon fått efter mig. Får hon inte sin vilja igenom så kastar hon sig ner på golvet och tjuter, tårarna sprutar och fingrarna åker in i mun. Näbba kan hon också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0