Barnmorskan

Idag var det dags igen för ett besök hos min kära barnmorska. Vi pratade lite allmänt om graviditeten samt om hur jag mår och känner mig. Vi pratade även om mina värden då jag har, eller hade kanske man ska säga, en överfunktion i min sköldkörtel. Värderna är hur som bra och jag käkar nu mindre medicin än innan =) Mitt HB och blodvärde däremot ligger lite lågt fortfarande. Förhoppningsvis ska Niferex kunna hjälpa mig att få upp det. Vore ju konstigt annars tycker man.
Blodtrycket ligger bra också. Vilden i magen mår bra också, förhoppningsvis. Hjärtljuden låg på 137 slag i minuten och den har redan placerat huvudet neråt. Den har intagit högersidan också, precis som sin storasyster gjorde när hon låg i magen. Min barnmorska sa att ja det är väl något som är skönt med den sidan då, den andra kanske är obekväm eller något. Kanske är det så. Sen att det är obekvämt för en annan är ju en annan femma.
Vi bokade även in lite nya tider framöver, bland annat för provtagning. När man har problem med sköldkörteln så ska man ta prover med jämna mellanrum nämligen.

Info om överfunktion i sköldkörteln - även kallat giftstruma och Graves sjukdom. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0